Phobos

Phobos
Originele titel: Phobos
ISBN13: 9789021403410
Published: 8/25/2016
Goodreads Rating: 4.04
Zes meisjes, Zes jongens, Zes minuten om elkaar te leren kennen, De eeuwigheid om van elkaar te houden. Ze dromen ervan geschiedenis te schrijven... Zes jongens en zes meisjes bevinden zich in een ruimteschip op weg naar Mars. Overal aan boord hangen camera’s, elke stap die ze zetten wordt gefilmd. De reis is namelijk ook een datingshow, die wereldwijd wordt uitgezonden: project Genesis. Het is de bedoeling dat ze allemaal hun grote liefde vinden, zodat…

6 jongens en 6 meisjes zijn uitverkoren om de eerste kolonisten van de planeet Mars te worden. Aan boord van het ruimteschip ‘Cupido’ worden zij omringd door camera’s, want de reis is tevens een datingshow. Iedere dag van hun 5 maanden durende reis moeten ze door middel van speeddates bepalen wie hun man of vrouw wordt als ze eenmaal op Mars aangekomen zijn.

We volgen de reis door de ogen van de 18-jarige Leon, die als wees aan het programma meedoet, maar ook krijgen we een kijkje achter de schermen van het spelshow. De 6 minuten durende speeddates worden vanuit 3e-persoonsvorm geschreven. Dan is er nog de verhaallijn waarin de zoon van een van de medewerkers van de show een onderzoek doet naar de dood van zijn vader.

Goed geschreven verhaal, dat naar mijn mening soms een beetje langdradig werd. Had wat vlotter geschreven mogen worden,