Series Number: 9
Categorieën: ,
ISBN13: 9789046110768
Published: 7/6/2004
Goodreads Rating: 3.94
Format: Hardcover
Tijdens een routine-operatie in de Noordelijke IJszee doet een Amerikaans spionageschip een verbluffende ontdekking: diep onder het poolijs bevindt zich een eeuwenoud Romeins zeilschip met aan boord unieke antieke documenten. Dirk Pitt bijt zich vast in deze opzienbarende zaak en samen met Lily Sharp, een mooie, roodharige archeologe, komt hij tot een verbijsterende conclusie: de documenten onthullen dat de verloren gewaande geschriften uit de befaamde bibliotheek van Alexandrië ergens ter wereld in een geheime bergplaats…

De bibliotheek van Alexandrie, mogelijke coups in Mexico en Egypte. En Dirk Pitt met zijn team redt het weer allemaal.

Weer een vergezocht verhaal van de man voor wie dit geen moeite blijkt te zijn. Van een neerstortende straaljager via een cruise-schip in de omgeving van het zuidelijkste puntje van Argentinië naar een stadje in de Rio Grande. Op zoek naar de schatten uit de Bibliotheek van Alexandrië. Dit boek heeft het allemaal.

Het is een goed boek om te lezen tussen allerlei andere, meer serieuze boeken. Het boek volgt de bekende Dirk Pitt-stramien, waarbij eerst de slechterik wordt geïntroduceerd, gevolgd door het mooie meisje, en daarna Dirk zelf. Dirk komt in allerlei gevaarlijke situaties terecht om te winnen, en krijgt als beloning het mooie meisje. Dit is in het kort hoe de Dirk Pitt verhalen gaan.