Originele titel: Light
Serie:
Series Number: 6
ISBN13: 9789000321308
Published: 8/2013
Goodreads Rating: 4.38
De koepel die de FAKZ al maandenlang van de buitenwereld afsluit, lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. De kinderen van Perdido Beach kunnen de buitenwereld zien, en de buitenwereld ziet hen. Niemand weet wat er precies aan de hand is, maar iedere beweging binnen de koepel wordt geregistreerd door tv-camera's. Intussen proberen Sam en zijn mede-overlevenden nog altijd te ontkomen aan de brute moordlust en manipulaties van de Duisternis. Kunnen zij de FAKZ ten…

In dit laatste deel van de serie komt het allemaal te samen. Nog nooit was er zoveel spanning in een van de vorige delen. Geweldig einde van de serie. De Koepel is doorzichtig geworden en de kinderen kunnen de wereld buiten de koepel zien. En omgekeerd. Iedere beweging binnen in de koepel wordt geregistreerd door camera’s, terwijl de kinderen binnen in de FAKZ proberen te overleven en te ontsnappen aan de manipulaties en moordzucht van Duisternis.

Toen 6 boeken eerder de FAKZ verscheen, zaten er ruim 300 kinderen gevangen in deze koepel. Velen zijn dood, vermoord door andere kinderen, zelfmoord, insecten, honger, de plaag en gigantische pieren. Sommigen hebben op hun 15e verjaardag de sprong gewaagd en niemand weet hoe het met hen is afgelopen. Hoe zal dit aflopen? Wie gaan het overleven? Zal de koepel ooit verdwijnen?

Het boek bevatte veel wendingen en had uiteindelijk toch een happy end. Het hele idee achter dit boek doet me denken aan gevangen van Stephen King, alleen zijn het in dit geval kinderen die dit allemaal moeten ondergaan.

Permanent link to this article: https://edwinleest.nl/review/licht-gone-6/