Genres: ,
Categorieën: ,
ISBN13: 9789029039147
Published: 1976
Goodreads Rating: 3.78
Format: Paperback
Als een moderne Odysseus zwerft Omar Gordon door de "Twintig Universa" over het "Pad van roem". Hij doet dit naar aanleiding van een advertentie die hoog loon, roemrijk avontuur en groot gevaar biedt. Aan zijn zijde de mooiste vrouw die de aarde ooit gezien heeft, mysterieus als een middeleeuwse heks. Hij moet deze vrouw via vele gevaren naar haar bestemming brengen en ontvangt als loon een fabelachtige schat. Een zeer welkome herdruk van een goed…

Ik weet het nog steeds niet met Robert A. Heinlein. Heb nu een aantal van zijn boeken gelezen, en soms denk ik ‘leuke boek’, maar dan weer staat het me behoorlijk tegen.

Dit boek valt wat mij betreft in de tweede categorie, het zou een soort Science Fantasy moeten zijn, maar zowel de science als de fantasy laten behoorlijk in de steek. Het boek begon aardig toen E. C. (Easy) beschreef hoe hij na een aanvankelijke aversie tegen het leger nu toch probeert om in dienst te komen, en zijn problemen om ook weer uit dienst ontslagen te worden zijn grappig. Daarna leeft E. C. een tijdje in een nudisten-kolonie op het Franse I’le Levant. Al snel begint het boek te vervelen, en heb ik me er door heen moeten slepen. Gewoon om dat ik geen zin had om een begonnen boek neer te leggen, hoewel het weinig had gescheeld of het was op mijn ‘abandoned’ lijst gekomen.