Het examen
Originele titel: Graduation Day
Serie:
Series Number: 3
ISBN13: 9789045207261
Goodreads Rating: 3.83
De klok tikt door... Malencia Vale wil een einde maken aan het wrede systeem en de vuile spelletjes van de Test. De toekomst van het Verenigde Gemenebest hangt aan een zijden draadje. Het land staat aan de vooravond van een burgeroorlog waarin de rebellen het opnemen tegen de wrede een doortrapte leiders van het kamp. Cia, getalenteerd student aan de universiteit, weet té veel, in ieder geval van de schokkende waarheid achter de Test. Maar…

Teleurstellend einde van de serie. En het begon allemaal best veel belovend. De eerste twee boeken waren okay. Vol met actie. Deze… niet zo heel erg.

Cia is een typische Mary Sue. Zij heeft een grondige kennis van alles, hoeft nooit iets te vragen of boeken te raadplegen. Ook is ze schijnbaar de enigste betrouwbare persoon in het verhaal. Zodanig dat zelfs de president haar vraagt om iets te doen dat een oorlog kan voorkomen. Ik vraag me af hoe groot de universiteits-tas is die zij heeft gekregen, want er zit zoveel in dat die minstens een ton zou moeten wegen.

Cia mag stage gaan lopen bij de president en krijgt van haar een opdracht. Het elimineren van de mensen die betrokken zijn geweest bij de ‘Test’. ja, dat lijkt me een logisch iets. Een kind van 15/16 jaar die je een levensgevaarlijke opdracht geeft, terwijl de president waarschijnlijk genoeg andere opties heeft. Aan het einde verteld Dr. Barness Cia dat het een grote test was, en dat zij, om te slagen, hem moet doden.

Had meerdere malen de neiging het boek maar aan de kant te gooien, maar daar kunnen e-readers niet zo goed tegen. Heb het dan toch maar uitgelezen.

Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken