De wraak

Wraak
Originele titel: Revenge
ISBN13: 9789024509706
Goodreads Rating: 3.97
De gebeurtenissen raken in een stroomversnelling. Duidelijk is alleen dat de Triniteit de wraakzuchtige god Orlac ervan kan weerhouden het rijk te vernietigen. De Triniteit zelf blijft echter een groot mysterie. Torkyn Gynt, door een wonder gered van de dood, zoekt een veilig onderkomen in het Kernwoud. Maar de macht van Orlac neemt verder toe en Torkyn zal ook daar niet lang veilig zijn, er moet worden gehandeld. Torkyn wordt gedwongen al zijn reserves in…

Dit was een hele lange zit, vanaf februari tot en met juni, maar kon me ook niet langer dan 20/30 minuten concentreren op het (audio)boek. Kwam niet van het verhaal zelf, maar door de verteller. Die struikelde regelmatig over woorden, en was soms onduidelijk. Ik had daarom moeite om me echt in te leven in de personages. En dat is jammer want ik begreep van andere reviewers dat het een heel goed verhaal is. Ben dan ook naarstig op zoek naar deze boeken in epub formaat.

Het is duidelijk dat allen de Triniteit kan helpen het land te redden, maar Thor weet helemaal niet wat dat inhoudt. Hij moet op zoek gaan naar deze Triniteit. Als zijn valk gevangen wordt genomen, komt de zoektocht in problemen.  Thor gaat eerst op zoek naar de valk, die een getransformeerde ‘paladijn’ is, maar komt daardoor in de handen van een bende slavenhalers.

Alyssa is nog steeds in de waan dat haar geliefde dood is. Uiteindelijk vindt zij nieuw geluk bij de Koning, nadat zijn vrouw was overleden.

Permanent link to this article: https://edwinleest.nl/review/de-wraak/