De gevallen koning

De gevallen Koning
Originele titel: The Wicked King
ISBN13: 9789402315882
Goodreads Rating: 4.35
Jude is erin geslaagd om Cardan, de koning van Elfhame, aan haar wil te onderwerpen. Voor een jaar en een dag is hij slechts een marionet, terwijI Jude over zijn koninkrijk heerst. Meer dan ooit moet ze het hoofd bieden aan hofintriges, wisselende bondgenootschappen en aan de slinkse Cardan, die tot alles in staat is om zijn macht terug te krijgen. Dan slaat het verraad toe, dichterbij dan Jude had kunnen vermoeden. Als ze zichzelf…

Omdat ze maar een mens was, een sterveling, een zak rottend vlees, telde Jude niet echt mee in het Elfhame. Toch heeft zij het onvoorstelbare voor elkaar gekregen. Het is haar gelukt om Cardan, de jongste zonen van de oude Koning, op de troon te krijgen en als zijn hofmeester te fungeren. Via hem regeert zij een jaar en een dag over het koninkrijk, daarna vervalt de belofte die zij hebben gemaakt.
De tijd loopt gestaag verder, er zijn al ruim 5 maanden verstreken en er is ergens een verrader die het hof in gevaar brengt.

Het personage van Jude is zeer goed neergezet, evenals de wereld van de Fea waarin dit verhaal zich afspeelt. Keer op keer wordt je weer verrast. Er is een goede dynamiek tussen de verschillende personages te voelen. En hoewel ze een grote hekel heeft aan Cardan blijkt ze toch ook gevoelens voor hem te hebben. Familie is dierbaar voor Jude, zeker de kleine Eik en haar zus Vive. De band met haar tweelingzus Taryn lijkt echter te verbrokkelen.

De eerste helft van het boek is vooral een opbouw naar de rest van het verhaal waarin spannende conflicten zich aandoen. Jude wordt ontvoerd, er dreigt oorlog met Onderzee.

En nu is het wachten tot boek 3 ook in KONO Plus verkrijgbaar is want het einde doet naar meer verlangen.