Het verborgen orakel
Originele titel: The Hidden Oracle
ISBN13: 9789000351008
Published: 01-8-2016
Goodreads Rating: 4.19
Jaar:
Hoe straf je een onsterfelijke? Door hem menselijk te maken. Als de god Apollo zijn vader Zeus kwaad heeft gemaakt, wordt hij uit Olympus verbannen. Hij belandt als een gedesoriënteerde tiener in New York, zonder zijn goddelijke krachten. De 4000 jaar oude godheid moet zien te overleven in de moderne wereld, totdat hij een manier weet te vinden om weer in de gunst te komen bij Zeus. Maar Apollo heeft vele vijanden - goden, monsters…

De God Apollo heeft het voor elkaar. Hij is door zijn vader – de God Zeus -uit het Godenrijk verbannen en al zijn Goddelijke krachten zijn hem afgenomen. Als ongeveer 16 jarige jongen (met jeugdpuisten) komt hij op de Aarde terecht. Al in de eerste paar minuten loopt zijn leven gevaar doordat een stel jongeren hem wil beroven. Gelukkig wordt hij op tijd gered door .Meg,  (12-jairg?) meisje.

Om weer een God te worden, moet Apollo naar Kamp Halfbloed, waar de halfgoden wonen. in de hoop dat die hem kunnen helpen.

Leuk verhaal, met een goede wereldzetting en karakters met echte diepgang. Vooral de hoofdrolspeler Apollo deed me regelmatig glimlachen. Ook al is hij door zijn vader getransformeerd in een zestienjarige sterfelijke jongen, het is fantastisch  om de wereld door zijn ogen te zien, vooral hoe hij zich probeert aan te passen aan de wereld van de mensen.

De wereld in dit boek zit goed in elkaar, en de personages hebben voldoende diepgang. Ik heb het idee dat Apollo in de volgende delen van deze serie nog veel meer karakter krijgt. Kan niet wachtten om het volgende deel te lezen, maar aangezien ik begrijp dat er voor deze serie nog twee series spelen, lijkt het me verstandiger om eerst de Percy Jackson  en Helden van Olympus te gaan lezen voor ik met deze serie verder ga. En dat adviseer ik iedereen om te doen., hoewel de serie zonder voorkennis ook goed te lezen is